Skip to content

Ideepank muuseumidele

Kliki teemadel või sildipilve märksõnadel, et tutvuda ideedega sind huvitavas valdkonnas

Äri- ja turundusmaailma uusim trend on “storytelling” – lugude jutustamine. Kuigi muuseumid tegelevad ju lausa igapäevaselt lugude jutustamisega oma näitustel, haridusprogrammides ja trükistes, siis eesmärgipärase turundusliku instrumendina on muuseumides seda siiski veel vähe kasutatud.

Lood on võimsad tähelepanu suunamise vahendid. Nad sunnivad kuulajat (loe: potentsiaalset muuseumikülastajat) alateadlikult valima tooteid ja teenuseid (loe: muuseumi, näitust, üritust, programmi), mis jutustavad selliseid lugusid, mis sobituvad just nende elude, unistuste ja soovidega.

Mõned märkmed Eesti Avastamata Aarded 2011 finaalürituse raames toimunud kultuuriturismi seminarilt, kus Anu-Mall Naarits tutvustas lugude rääkimise põhimõtteid:

  • Lugu on midagi enamat kui informatsioon.
  • Numbrid ja faktid (mis inimesele isiklikult korda ei lähe) ei jää meelde, jäävad pildid, lood, kujutlused.
  • Kui on vähe raha turunduseks, siis lugude rääkimine on kasulik abivahend.
  • Lugusid on hea edasi rääkida ning neist, kes seda teevad, saavad vabatahtlikult sinu toote/teenuse (loe: muuseumi) “saadikud”.
  • Lugude rääkimine annab brändile sisu.
  • Head lood kannavad mingeid väärtusi.
  • Lugude abil saab luua ja arendada organisatsioonikultuuri.
  • Lugude jutustamine on ka muudatuste juhtimise abivahend: lugude abil saab luua inspireeriva kujutluspildi soovitavast olukorrast tulevikus.
  • Hea loo eripära: ei jutustata mitte mida?, vaid miks? midagi tehakse ning millised emotsioonid sellega kaasnesid/kaasnevad.
  • Küsi lugusid oma külastajatelt – saad neid edaspidi turunduses kasutada.

Vaata neid Loov Eesti lühikesi videoklippe, et saada aimu, mida täpselt “lugude jutustamise” all turunduslikus mõttes silmas peetakse:

12.-13. mail 2011 on võimalik osaleda Pärnu Turunduskonverentsil, mille teemaks on sel aastal “Lugude ajastu”.

Tags: , ,